wróć do strony głównej

Dworzec we Wrocławiu

To jeden z najładniejszych dworców kolejowych w Polsce. O jego oryginalności decydują monumentalna bryła, przestronny hol i zadaszona - wyjątkowa w skali Europy - hala peronowa.

O oryginalności budynku decydują monumentalna bryła, przestronny hol i zadaszona - wyjątkowa w skali Europy, hala peronowa. Poza ogólnodostępną strefą są tam ukryte skarby architektury, bajecznie zdobione sale i niepowtarzalne klatki schodowe na piętrach budynku.

Jeden z nielicznych w Polsce dworców kolejowych, który ma halę peronową.Teren inwestycji podzielono na pięć części. Obszar „A” objął: budowę garażu podziemnego, pawilonów i zjazdu do garażu podziemnego oraz przebudowę istniejącego wjazdu dla pojazdów uprzywilejowanych i skrzyżowania. Obszar „B” – przebudowę i rozbudowę historycznego budynku Dworca Głównego. Obszar „C” – przebudowę i rozbudowę hal peronowych oraz przebudowę infrastruktury kolejowej i przejść podziemnych. Obszar „D” – budowę pawilonu dworcowego. Obszar „F” – przebudowę infrastruktury technicznej i drogowej.

W ramach prac wykonano również kompleksową modernizację infrastruktury podziemnej, zamontowano kolektory słoneczne na dachu i przystosowano budynek do obsługi osób niepełnosprawnych. 

Copryright 2018 Budimex    email: konkurs@budimex.pl